לקראת החקיקה: מאות אלפים בעצרת תמיכה בממשלה בת"א

אבי יעקב 2 Comment on לקראת החקיקה: מאות אלפים בעצרת תמיכה בממשלה בת"א

כרבע מיליון איש משתתפים כעת בהפגנת הענק לתמיכה בממשלה ובחקיקת הרפורמה במערכת המשפט. סמוטריץ': "מחר בצהריים נעביר ברוב גדול את עילת הסבירות". ח"כ בוארון: "אנחנו יוצאים הערב לדרך חדשה". תא"ל אמיר אביבי: "צה"ל הוא מחוץ לפוליטיקה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המיליון מגיע לתל אביב: אלפים החלו להתאסף בצומת קפלן בת"א לקראת עצרת הענק של הימין לתמיכה ברפורמה המשפטית. עשרות אלפים עושים את דרכם מכל רחבי הארץ. עומסי תנועה כבדים נרשמים בכל אזור תל אביב והמרכז בעקבות האלפים שעושים את דרכם לעצרת הענק. בעקבות פקקי הענק בכל אזור המרכז העצרת תתחיל בשעה 19:00.

רבבות מתומכי הרפורמה המשפטית הגיעו בשעות האחרונות לצומת קפלן בתל אביב. עצרת התמיכה נערכת במקביל לדיונים בכנסת להעברת החוק לצמצום עלית הסבירות בקריאה שניה ושלישית. המשתתפים בעצרת קוראים לחברי הקואליציה שבכנסת: "העם איתכם – השלימו את החקיקה. 64 מנדטים אינם סוג ב'"

את העצרת פתח המנחה ח"כ אביחי בוארון שאמר: "אנו לא רק מדינת ירושלים, אנחנו העם כולו שדורש את הרפורמה המשפטית. אנחנו יוצאים הערב לדרך חדשה. לדרך של תיקון היסטורי. אנחנו יוצאים לדרך שבאה לתקן מהפכה משפטית שהתחילה לפני שלושים שנה על ידי אהרון ברק ובמהלך מתחוכם גנב את הכוח מהעם, ונתן אותו לחבורה של משפטניים. הלילה הזה אנחנו אומרים לא עוד. הלילה ישראל יוצאת לדרך של תיקון ואנחנו לא נעצור. אנחנו התחלנו בעילת הסבירות, ואנחנו ממשיכים לוועדה למינוי שופטים. אנחנו לא נחכה 18 חודשים, ועד המושב הבא נמשיך עם הוועדה למינוי שופטים. אז נמשיך עם חוק יסוד השפיטה כי יש כנסת בישראל ויש עם בישראל. לא ניתן לכם לגנוב את הדמוקרטיה. אנחנו לא מוכנים שקבוצת קצינים תהפוך את מדינת ישראל לרפובליקה של בננות. לא ניתן להם לסחוט אותנו באיומים, לא ניתן להם לדרוש פרוטקשין. אבל שלא יבלבלו אתכם, מדובר בבודדים".

מנחה העצרת ח"כ אביחי בוארון

בהמשך נאם תא"ל במיל. אמיר אביבי, שהכריז נחרצות: "צה"ל הוא מחוץ לפוליטיקה" וציטט את בן גוריון "אין דבר שעלול לקעקע את בטחונינו יותר מהניסיון האווילי להכניס את המחלוקת הפוליטית לצבא".

,

תקומה 2023

בהמשך נאם שר החינוך יואב קיש, שאמר: "לא באתי לפה רק כשר החינוך, באתי לפה כסגן אלוף במיל', טייס קרב שעד גיל 51 עשה מילואים פעילים בטייסת. מהבמה הזאת אני רוצה לקרוא לחבריי טייסי הקרב: הסרבנות היא כרסום הדמוקרטיה. אל תקרעו את החבל. לא מדובר כאן בחורבן הבית, אין שום סיבה להשתמש בנשק יום הדין. זה לא הזמן לסרבנות. מחר נעביר את החקיקה, מכיוון שאם נכנע לסרבנות ולאימות אף ממשלה בעתיד לא תוכל לתפקד. אן לא נעביר את החוק זה יהיה סופה של הדמוקרטיה בישראל. אנחנו נחושים להעביר את השינוי ואת המדיניות שנבחרנו לממש. כאשר יועמ"שית מאשרת מדורות באיילון וחסימת כבישים זו לא דמוקרטיה. שמכניסים את צה"ל למגרש הפוליטי זאת לא דמוקרטיה. צמצום עילת הסבירות תחזק את הדמוקרטיה ותביא לחיזוק בין הרשויות. הימין מאמין בדמוקרטיה ויודע לכבד את בחירת הרוב, גם היא לא לטובתנו. ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה, גם אחרי החקיקה שנעביר מחר. נשמור כולנו על מדינה יהודית דמוקרטית. נמשיך להושיט יד להסכמות ולבנות גשרים כי אחים אנחנו ואין לנו ארץ אחרת"

שר החינוך יואב קיש בנאומו

תקומה 2023

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הקדים ואמר בראשית נאומו כי הוא מבקש להעביר איחולי החלמה מהירה לראש הממשלה נתניהו לאחר ההליך הרפואי שעבר, ואמר: "תסתכלו סביבכם, הביטו אחד בשני, תראו כמה אור אתם מפיצים! כמה אהבה למדינה, כמה אהבה לארץ, כמה אהבה לעם ישראל, כמה אהבה לצבא ההגנה לישראל!"

"בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, אבל מיד לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנחנו יחד איתו אמרנו: אנחנו ממשלה של כל אזרחי ישראל, אנחנו ממשלה שתדאג לכל מי שמדינת ישראל חשובה לו. אנחנו ממשיכים בחקיקה כי זו מהות הדמוקרטיה ובמקביל מנסים למצוא דרך להידברות. אנחנו פועלים בנחישות ומתוך אמונה שלמה שהתיקונים שאנחנו מציעים במערכת המשפט הם הדבר הנכון כדי לעשות צדק וכדי לחזק את הדמוקרטיה הישראלית ולהבטיח שרצון העם בבחירות יבוא לידי מימוש. ולכן בעז"ה מחר בצהריים אנחנו נעביר בכנסת ישראל ברוב גדול את תיקון חוק עילת הסבירות שיאפשר לממשלת ישראל ולנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם לממש את המדיניות ולחזק את מדינת ישראל, את ביטחון ישראל, את כלכלת ישראל ואת הזהות היהודית של המדינה".

"בהזדמנות הזו אני רוצה לנצל את הבמה כאן כדי לפנות דווקא לא אליכם אלא לאותם אחים ואחיות שלנו שהתאספו כאן ברחוב קפלן במשך שבועות רבים וחלקם נמצאים עכשיו ברחוב קפלן בירושלים. אני רוצה לפנות דווקא אליהם בשעה הזו, לאלה שמתנגדים לרפורמה שלנו, ובנוסף גם לאותם טייסים, קצינים ולוחמים שחתמו על מכתב לאי התייצבות לשירות מילואים. ברגע הזה כשאנחנו נמצאים בערב לפני העברת החוק לתיקון עילת הסבירות חשוב לי לומר לכם שאני יודע איך אתם מרגישים. אני עמדתי כנער צעיר בהפגנות אחרי חתימת הסכמי אוסלו כשהתמודדנו עם טרור קשה וגם שנים לאחר מכן כשהממשלה העבירה את פינוי גוש קטיף ועקרה מפעל שלם, והרגשתי עם עוד רבים אחרים כאב אמיתי ותחושה שהממשלה לא סופרת אותנו".

"ודווקא בגלל זה חשוב לי לומר לכם שאני כן רואה את הכאב שלכם. אני מרגיש את הפחד והחרדה האמיתית שלכם למדינת ישראל. אני מתחייב לנהוג אחרת, להקשיב, לדבר, לעשות מאמצים רבים כדי שנישאר עם אחד. אין כאן מנצחים ומנוצחים, אנחנו עושים את הדבר הזה כי אנחנו מאמינים שזה הדבר הנכון למדינת ישראל ועל כך קיבלנו את אמון הציבור. ההמונים שכאן יחד עם המיליונים שהצביעו למחנה שלנו מוכיחים את רצון רוב העם. ולמרות הכל נהיה מוכנים לשבת, לדבר ולהקשיב. אין בנו חלילה שמחה לאיד. חשוב לי שתדעו זאת. אני במשך למעלה מ-15 שנה מוביל את הפעילות לתיקון מערכת המשפט, לכן הלכתי ללמוד משפטים באוניברסיטה, הקמתי את תנועת רגבים וגם נכנסתי לפוליטיקה".

"יש המון דברים חשובים שצריכים לעשות והצגנו את זה לפני הבחירות בתוכנית "חוק וצדק", אבל אני יודע שמהלכים מורכבים כאלה צריך לעשות לאט ובהידברות ולכן גם היינו מוכנים לוותר ולהתפשר על חלק מהצעדים ברפורמה שלנו, ואני אומר לכם גם עכשיו לגבי העתיד כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן ביחד במדינת ישראל, נהיה מוכנים להידברות אמיתית בלב פתוח ובנפש חפצה עם נכונות לוויתורים ופשרות מכל הצדדים, כדי שבסופו של דבר נוכל להרגיע את הרוחות, להמשיך את המפעל הציוני ולשמור ביחד על המדינה שלנו שכולנו כל כך אוהבים ודואגים לה. חברים יקרים מהמחנה הלאומי – נצא מכאן יחד בכוחות מחוזקים לממש את השליחות שלנו לתקן את מערכת המשפט ולחזק את מדינת ישראל ויחד עם זה לכבד את האחים והאחיות שלנו שלא חושבים כמונו, כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן יחד במדינת ישראל, לבנות אותה ולפתח אותה. יהודים. אחים. לוחמים. עם ישראל חי. תודה רבה לכם".

שר האוצר סמוטריץ' בנאומו,

תקומה 2023

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בנאומה: "אפשר להתווכח, אפשר לחלוק, לא חייבים להסכים על הכול. אין לי בעיה עם הפגנות, יש לי בעיה עם אלימות, בריונות – והחמור מכל – סרבנות. כשאני שומעת את בוגי, חלוץ ואחרים מעודדים סרבנות, ובראשם את אהוד ברק קורא למרי אזרחי ולהפיכה צבאית אני לא מאמינה. אתם שבעבר פעלתם כדי להגן על הצבא ולשמור אותו מפוליטיזציה, פועלים היום לפרק את הצבא, לפרק את צבא העם ומעודדים לפעול בניגוד לרוח צה"ל. אתם שהייתם תחת האלונקה, עכשיו בחרתם לנטוש אותה?! נלחמתם כל השנים נגד ארגונים שונאי צה"ל כמו "בצלם", "שוברים שתיקה" ועכשיו עברתם לצד שלהם!? אתם קוראים לפגוע בביטחון המדינה! אתם מגבים את המאיימים להפסיק לשרת בצה"ל! והכל בשם הפוזיציה?! סרבן הוא סרבן! מי שמסרב פקודה? כפי שהיה מאז ומעולם בתולדות צה"ל, מקומו בכלא!".

בין הנאומים הבאים בעצרת: השר עמיחי שיקלי, השר דודי אמסלם, הפרופסור טליה איינהורן, כנרת בראשי, עו"ד ערן בן ארי, אשת התקשורת הדר מילר, יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג, ויו"ר יוזמת תקומה 2023 שארגנה את העצרת ברל'ה קרומבי.

השר לוין וח"כ רוטמן ינאמו בלייב מבניין הכנסת. מחשש שהאופוזיציה תבצע מחטף ותנסה להקדים את ההצבעה לאישור החוק.



2 תגובות

מיין תגובות